Over de training


Je hoeft als Commerciële Aftersales medewerker geen 'harde' sales vaardigheden aan te leren, maar de focus wordt juist gelegd op het bouwen aan een klantrelatie. Op deze manier krijgt de klant meer vertrouwen in jouw adviezen en kun jij ook vanzelf meer producten en service verlenen. Dit zorgt voor een hogere omzet en jij kunt je met jouw organisatie onderscheiden van de concurrentie. Deze training staat in het teken van klantgerichte communicatie. Door een goede relatie met jouw klanten op te bouwen kun je meer rendement behalen bij je bestaande klanten.

Inhoud


  • Waarom gaan klanten naar een ander?
  • Diverse klantentypen en hun gedrag leren herkennen (DAS-model)
  • Aan de balie leren de juiste vragen kunnen en durven stellen aan de klant
  • Telefoonaanname en doorvragen in diverse situaties
  • De do’s en don’ts leren bij klantcontact aan de telefoon en in ‘live’ gesprekken 

Doel


Na deze training is de Aftersales medewerker in staat om het gedrag van klanten te herkennen en kan het commerciële Aftersales gesprek in fase opbouwen en structuur aanbrengen.

  • Automotive Academy
  • AC6001
  • Jaar 1
  • Commercieel

Klantgerichte communicatie
  • Aftersales medewerkers die tijdens de dagelijkse werkzaamheden commercieel contact met klanten onderhouden
  • 1 dag

Gerelateerde trainingen