AC581 Diagnose en communicatie op de werkvloer

Hoe verloopt het diagnoseproces bij de meeste autobedrijven? De klant brengt zijn auto en geeft aan wat de klacht is. Maar door wie wordt de auto aangenomen en welke afspraken worden gemaakt? Welke informatie heeft de diagnose technicus ontvangen als hij aan de slag gaat? Wanneer doet de diagnose technicus verslag van het diagnose proces en aan wie?


Wil jij deze training volgen?

meld je aan en stroom in

Met de niveautoets bepalen we een op maat gemaakt opleidingsplan.


Inhoud
  • Het diagnoseproces optimaliseren
  • Communicatie op de werkvloer, overleg tussen service adviseur en diagnose technicus
  • Jouw gedrag en het effect op de klant
  • Het advies aansprekend en klantgericht presenteren
  • Kenmerken en voordelen doorvertalen naar de klant
  • Het verkopen van de diagnose
  • Het afleveren van de auto
  • Klachtbehandeling
  • Persoonlijke aandacht
  • Fouten herstellen
  • Verwachtingen managen
Doel

Na het volgen van de training heeft de deelnemer kennis gemaakt met een optimaal diagnoseproces, kent de kritische factoren in de communicatie op de werkvloer, leert de klantverwachtingen te managen en het diagnoseproces te vertalen in een goed verslag aan de klant.

  • Trainingscentrum
  • 1 praktijkdag
  • Autotechnici op niveau 3, 4 en/of 5 jaar relevante praktijkervaring
  • Technisch opleidingsplan