Trainingen worden hervat

Het kabinet heeft woensdagavond 6 mei besloten om ons land deels van het slot te halen. Veel activiteiten mogen de komende weken weer worden hervat. Dit betekent dat wij onze trainingen vanaf 18 mei weer kunnen hervatten met gepaste maatregelen. Het maximaal aantal toegestane deelnemers per evenement is op dit moment 10, dit betekent dat wij nog niet op de gebruikelijke wijze training kunnen geven voor 12 deelnemers. Dit brengt een aantal aanpassingen met zich mee.

Hoe gaan wij veilig te werk
De klassikale training wordt gegeven in een VCT (Virtual Classroom Training). Hierbij geeft de trainer een online training, waaraan de studenten moeten deelnemen. Daarna volgt een halve dag praktijktraining met slechts 8 studenten per groep waardoor iedereen veilig kan deelnemen, met de gepaste 1,5 meter afstand van elkaar. Ook worden er mondkapjes en handschoenen ter beschikking gesteld. De praktijktrainingen worden in de ochtend, middag en avond gegeven.

Wij zullen komende dagen alle studenten verder informeren over onze maatregelen.

Uiteraard zijn wij beschikbaar voor al uw vragen:
Via de e-mail: backoffice@automotiveacademy.nl 
Of via onderstaande telefoonnummers:

Regio Noord:  Bas Plekker
Remco van Beek
06-15826579
06-53673049
Regio Zuid: Tjebbe Nijpels
Vincent Blijlevens
06-13172520
06-12156188

Wilt u tot deze tijd kunnen werken aan uw ontwikkeling? Dat kan nu online met de 3 online trainingen die wij voor u hebben samengesteld. Bekijk het aanbod hier.

Wij hopen u snel weer te zien op onze trainingslocaties!

Sluiten

AC2005 CAN-bus en Datanetwerken Aandrijving

Rond de millenniumwisseling heeft de CAN-bus (Controller Area Network) technologie binnen de automotive branche serieus zijn intrede gedaan en het is nu bijna niet meer weg te denken in de huidige voertuigen. Deze techniek brengt veel voordelen, maar ook nadelen met zich mee. De nadelen zijn voornamelijk merkbaar voor de technici die aan deze systemen moeten werken. Vooral het diagnosticeren van deze systemen vraagt een andere werkwijze dan de conventionele elektrische systemen. Voor het stellen van diagnose zijn onder meer systeemkennis en systeeminzicht nodig. In de opleiding “CAN-bus en datanetwerken 1” zullen verschillende bus-systemen behandeld worden. De theorie wordt ondersteund met praktische opdrachten.


Deze training is onderdeel van ons Technisch opleidingsplan. Wil jij deze opleiding volgen?

meld je aan en stroom in

Met de niveautoets bepalen we een op maat gemaakt opleidingsplan.
Bekijken


Inhoud
  • Opbouw en werking van een C CAN-bus omschrijven
  • Spanningsniveau van een C CAN-businterpreteren
  • Scoopmeting toepassen en interpreteren van de C CAN-bus
  • Storingssymptomen en noodloopregelingen van de C CAN-busherkennen
  • Opbouw en werking van een B CAN-busomschrijven
  • Spanningsniveau van een B CAN-businterpreteren
  • Scoopmeting toepassen en interpreteren van de B CAN-bus
  • Storingssymptomen en noodloopregelingen van de B CAN-busherkennen
  • Diagnosetester Bosch toepassen in relatie tot de C en B CAN-bus
  • Systeemoverzicht
  • Voertuigconfiguratie uitlezen, overbrengen of programmeren
Doel

Na het volgen van de online training en de praktijkdag “CANBUS en datanetwerken 1” is de cursist in staat de opbouw en werking en noodloop van een CANBUS en datanetwerk te herkennen en diagnosestrategieën toe te passen.

  • Trainingscentrum
  • 1,5 uur online / 1 dag praktijk
  • Autotechnici op niveau 1, 2 en/of 5 jaar relevante praktijkervaring
  • Technisch opleidingsplan

Diagnose aan Elektronische systemen 2

  • 1,5 uur online / 1 dag praktijk
AC2003 € 1.235

Airco- en Verwarmingssystemen

  • 1,5 uur online / 1 dag praktijk
AC2004 € 309

Diagnose aan Elektronische systemen 1

  • 1,5 uur online / 1 dag praktijk
AC2002 € 1.235

Onderhoud en Diagnose aan Hybride Voertuigen

  • 1,5 uur online / 1 dag praktijk
AC2021 € 1.235