Het aantal bezoeken aan de werkplaats neemt toe, maar de omzet per bezoek neemt af. Hierdoor loopt het rendement af en is het voor veel garagehouders toch nog lastig om het hoofd boven water te houden. Daarnaast spelen ook de nieuwe ontwikkelingen in automotive-land een grote rol bij de omzetdaling. Veel garagehouders weten niet goed hoe ze hier op in moeten spelen. Zonde, want hier liggen juist kansen om je te onderscheiden van de concurrentie. In deze blog vertellen wij je graag meer over deze kansen.

 

Meer omzet door een garagebedrijf opleiding

Als garagebedrijf kan het aanbieden van een opleiding aan je werknemers bijdragen aan een betere omzet. In eerste instantie kost een opleiding natuurlijk geld, maar scholing van je werknemers betaalt zich - vaak al binnen enkele maanden - terug. Dit is ook duidelijk terug te zien in de omzetcijfers. Meer kennis verstevigt namelijk je positie ten opzichte van de concurrent(en). Maar het opleiden van personeel kent nog veel meer voordelen. Zo kan een werknemer na het volgen van een cursus of studie breder worden ingezet bij drukte of ziekte van collega’s. Door werknemers deel te laten nemen aan een opleiding profiteer je als werkgever bovendien van een goed imago op de arbeidsmarkt. Het verloop binnen een bedrijf is ook minder: uit onderzoek van de ministeries van Onderwijs en van Sociale Zaken en Werkgelegenheid blijkt dat studerende werknemers meer tevreden zijn en bijdragen aan een goede sfeer binnen het bedrijf.

 

Automotive Academy. Klaar voor de nieuwe klant.

Wil je als garagehouder een opleiding aanbieden aan je werknemers? Dan ben je bij Automotive Academy aan het juiste adres. Als onafhankelijk instituut brengen we alle automotive kennis samen onder één dak. Zo is jouw garagebedrijf, met de juiste opleiding(en), klaar voor de nieuwe klant én opgewassen tegen de concurrentie.


Deel deze pagina met je netwerk!