Trainingen worden hervat

Het kabinet heeft woensdagavond 6 mei besloten om ons land deels van het slot te halen. Veel activiteiten mogen de komende weken weer worden hervat. Dit betekent dat wij onze trainingen vanaf 18 mei weer kunnen hervatten met gepaste maatregelen. Het maximaal aantal toegestane deelnemers per evenement is op dit moment 10, dit betekent dat wij nog niet op de gebruikelijke wijze training kunnen geven voor 12 deelnemers. Dit brengt een aantal aanpassingen met zich mee.

Hoe gaan wij veilig te werk
De klassikale training wordt gegeven in een VCT (Virtual Classroom Training). Hierbij geeft de trainer een online training, waaraan de studenten moeten deelnemen. Daarna volgt een halve dag praktijktraining met slechts 8 studenten per groep waardoor iedereen veilig kan deelnemen, met de gepaste 1,5 meter afstand van elkaar. Ook worden er mondkapjes en handschoenen ter beschikking gesteld. De praktijktrainingen worden in de ochtend, middag en avond gegeven.

Wij zullen komende dagen alle studenten verder informeren over onze maatregelen.

Uiteraard zijn wij beschikbaar voor al uw vragen:
Via de e-mail: backoffice@automotiveacademy.nl 
Of via onderstaande telefoonnummers:

Regio Noord:  Bas Plekker
Remco van Beek
06-15826579
06-53673049
Regio Zuid: Tjebbe Nijpels
Vincent Blijlevens
06-13172520
06-12156188

Wilt u tot deze tijd kunnen werken aan uw ontwikkeling? Dat kan nu online met de 3 online trainingen die wij voor u hebben samengesteld. Bekijk het aanbod hier.

Wij hopen u snel weer te zien op onze trainingslocaties!

Sluiten

AC3010 CAN-bus en Datanetwerken Comfort

Bijna alle moderne voertuigen zijn uitgerust met een CAN-bus (Controller Area Network) of een datanetwerk. Naast de al langer toegepaste CAN-bus worden steeds meer nieuwe voertuigen uitgerust met een LIN-bus (Local Interconnect Network) in de toepassing regen- of lichtsensor. De diagnose aanpak van CAN-bus of datanetwerken is anders dan de conventionele elektrische installaties. In de opleiding “CAN-bus en datanetwerken 2” wordt diagnose en het maken van een stappenplan voor het oplossen van een CAN-bus-systeem behandeld.


Deze training is onderdeel van ons Technisch opleidingsplan. Wil jij deze opleiding volgen?

meld je aan en stroom in

Met de niveautoets bepalen we een op maat gemaakt opleidingsplan.
Bekijken


Inhoud
  • Opbouw en werking van een LIN-bus omschrijven
  • Spanningsniveau van een LIN-bus interpreteren
  • Scoopmeting toepassen en interpreteren van de  LIN-bus
  • Storingssymptomen en noodloopregelingen van de LIN-bus herkennen
  • Herkennen van de noodloop C en B CAN-bus van niet-geprogrammeerde regeleenheden
  • Herkennen van noodloop C en B CAN-bus van regeleenheden met een CAN-bus fout
  • Diagnosetester Bosch toepassen in relatie tot de C en B CAN-bus en LIN-bus
  • Systeemoverzicht
  • Voertuigconfiguratie LIN-bus uitlezen, overbrengen of programmeren
  • Initialiseren regen- en lichtsensor
  • Initialiseren ruitenwissermotor
Doel

Na het volgen van de online training en de praktijkdag “CANBUS en datanetwerken 2” is de cursist in staat de opbouw en werking en noodloop van een C-CAN, B-CAN en LIN-bus te herkennen en diagnosestrategieën met de diagnosetester KTS toe te passen.

  • Trainingscentrum
  • 1,5 uur online / 1 dag praktijk
  • Autotechnici op niveau 1, 2 en/of 5 jaar relevante praktijkervaring
  • Technisch opleidingsplan

Motormanagement Benzine Brandstofsystemen

  • 1,5 uur online / 1 dag praktijk
AC3003 € 1.235

Terugwinnen Mobiele Airco (F-gassen)

  • 0,5 dag praktijk / 0,5 dag examen
AC3008 € 375

Scoopmetingen Sensoren

  • 1,5 uur online / 1 dag praktijk
AC3001 € 1.235

Scoopmetingen Actuatoren

  • 1,5 uur online / 1 dag praktijk
AC3002 € 1.235