Over de online training


Om aan de huidige emissie norm te voldoen worden er strenge eisen gesteld door de Europese Unie, de Euro norm. Bij diesel motoren wordt al enkele jaren gebruik gemaakt van onder andere een roetfilter, hoge- en lagedruk EGR klep en Ad-Blue. Bij benzine motoren is dit lange tijd uitgebleven en voldeed een EGR klep en software matige aanpassingen. Echter zijn de huidige emissie-eisen zo streng, dat de fabrikanten ook op benzine motoren extra hulpmiddelen moeten gaan toepassen om toch aan deze strenge eisen te kunnen voldoen: Deze roetfiltersystemen op benzinemotoren worden ook wel genoemd “Gasoline Partikel Filter (GPF)”.

Tijdens de Roetfilter op benzine systemen training leert de student de nieuwste techniek om de roetuitstoot op benzinemotoren te verlagen. Met deze kennis kunnen problemen in de GPF-systemen sneller herkent en gediagnosticeerd worden.

In de Roetfilters op benzine systemen online training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Gasoline Partikel Filter herkennen
  • Uitleggen verschil in uitvoering Gasoline Partikel Filter
  • Onderdelen van het Gasoline partikel Filter benoemen
  • Diverse signalen verklaren
  • Verschil in regeneratie proces uitleggen
  • Werking regeneratie beschrijven
  • Toepassen hulpmiddelen, tester
  • Interpreteren schema signaal spanning en meetwaarden
  • Toepassen van onderhoudsschema en fabrieksvoorschriften
  • Automotive Academy
Roetfilters op benzine systemen online training
  • Autotechnici op niveau 3, 4 en 5
  • Thuis