Klanttevredenheid is tegenwoordig belangrijker dan ooit. We ‘reviewen’ wat af met zijn allen. Van hotels en restaurants tot de lokale bouwmarkt en de bakker om de hoek. Steeds meer mensen hechten veel waarde aan deze reviews. Zo zijn er ook steeds meer mensen die eerst online de reviews checken voordat ze hun auto naar een autogarage brengen. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw garagebedrijf (goede) reviews krijgt? In deze blog geven wij je een aantal handige tips.

 

Klantvriendelijkheid

Klantvriendelijkheid is een breed begrip. Het bestaat uit tastbare zaken als leenfietsen en vervangend vervoer bij reparaties en onderhoud, maar ook uit het gevoel dat een klant heeft bij het contact met een bedrijf. Het maakt dan ook niet uit of je in de werkplaats of de showroom werkt, klanten moeten zich welkom voelen op het moment dat ze bij jou binnenlopen.

 

Geef iets extra’s

Vraag jezelf eens af hoe jouw bedrijf zich onderscheidt van de concurrentie. Bied je een scherpere prijs, lever je betere service of zet je net dat ene stapje meer? Juist door iets extra’s te doen, onderscheid je jezelf van de concurrentie. Bied mensen bij binnenkomst bijvoorbeeld standaard een goede kop koffie aan en zorg voor een comfortabele wachtruimte met voldoende vermaak.

 

Duidelijke communicatie

Maar ook als medewerker van het garagebedrijf kan je iets extra’s doen. Duidelijke communicatie speelt hierin een grote rol. Moet er een grote reparatie worden uitgevoerd? Neem dan direct contact op met de klant om onverwachte kosten te voorkomen. Zit er groot onderhoud aan te komen? Laat dit dan ook aan de klant weten, zodat hij of zij weet wat er komen gaat.

 

Reviews verzamelen

Oké, nu je weet hoe je de klanttevredenheid van jouw klanten vergroot, is het tijd voor de volgende stap: reviews verzamelen. Vraag klanten na het afrekenen of ze een review willen schrijven of zet een tablet op de balie waar mensen direct na het afrekenen hun review kunnen achterlaten. Je kan deze vraag eventueel ook in de factuur, een visitekaartje of een flyer verwerken. Beschik je over de mailadressen van jouw klanten? Dan kan je ook een mailing versturen met daarin een directe link naar de reviews. Zo wordt het verzamelen van reviews nog eenvoudiger! 


Deel deze pagina met je netwerk!