Online is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Dankzij onze smartphone zijn we altijd op de hoogte van het laatste nieuws, scrollen we minutenlang over social media tijdlijnen, zijn we 24/7 bereikbaar via WhatsApp en weten we dankzij Google binnen no-time het antwoord op onze meest prangende vragen. Ga bij jezelf maar eens na hoe vaak jij op een dag online bent. Geloof me, dat is vaker dan je denkt! En met de wetenschap dat dit de komende jaren alleen nog maar meer wordt, is het hoog tijd om aan de online aanwezigheid van jouw garagebedrijf te werken. 

 

1. Een goede website

Je weet wat ze zeggen over eerste indrukken: you never get a second chance to make a good first impression. Dat geldt ook online. En wat is nu de beste online plek voor een goede eerste indruk? Precies: jouw website! Een website is voor veel mensen namelijk het eerste wat ze van jou en jouw bedrijf zien. Zorg daarom voor een gebruiksvriendelijke website met een snelle laadtijd en duidelijke navigatie. Houd hierbij ook rekening met mobiele websitebezoekers. Is jouw website mobile friendly?

 

2. Goede vindbaarheid

Zodra de basis van jouw website staat als een huis, is het tijd voor de volgende stap. Want hoe zorg je er nu voor dat mensen jouw website weten te vinden? Precies: door jouw online vindbaarheid te verbeteren. Dit bereik je helaas niet alleen met een goede website, in tegenstelling tot wat sommige webbouwers beweren. De vindbaarheid van jouw website verbeter je wel door goede webteksten te schrijven, regelmatig te bloggen en zoekwoorden te gebruiken waar veel op wordt gezocht. 

 

3. Goede reviews

Voor veel bedrijven zijn reviews belangrijker dan ooit. Logisch, want als je online eenmaal goed gevonden wordt, zijn reviews een van de eerste dingen waar bezoekers naar kijken. Zo worden reviews bekeken op Google, Facebook of speciale recensiewebsites, zoals Trustpilot. Steeds meer bedrijven kiezen er daarom voor deze reviewscore direct op hun website te vermelden. Wel zo transparant richting de bezoeker. 

 

4. Social media

Natuurlijk mag social media niet in dit rijtje ontbreken. Dit is namelijk dé plek waar jouw doelgroep veel tijd spendeert. Zo blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Newcom dat Nederlanders gemiddeld maar liefst anderhalf uur per dag gebruik maken van social media. Ga daarom aan de slag met een zakelijk social account op bijvoorbeeld Facebook en probeer regelmatig iets te posten. Vind je dit lastig en kan je wel wat hulp gebruiken? Tijdens het opleidingsplan Operationeel management leer je hoe je social media zakelijk kan inzetten. 

 

Het moge duidelijk zijn dat online voor bedrijven erg belangrijk is. Ook voor het garagebedrijf. Ben jij online nog niet actief? Dan is dit hét moment om op te schakelen!


Deel deze pagina met je netwerk!