Zoals we in een eerdere blog al hebben aangegeven, stijgt het aantal bezoekers aan autogarages sinds enkele jaren weer. Dat is natuurlijk een goed teken! Maar ondanks het stijgende aantal bezoekers zien veel garagehouders hun omzet toch dalen. Dit komt mede door de sterke concurrentie. Veel garagebedrijven zien het verlagen van de prijzen namelijk als een must om geen klanten te verliezen aan de concurrentie. Maar er zijn ook andere manieren om de omzet van jouw garagebedrijf te stabiliseren. Wat dacht je bijvoorbeeld van het verbeteren van je verkoopstrategie? Benieuwd hoe je dat doet? Je leest er alles over in deze blog.

 

Spot kansen en benut ze

Eén van de manieren om je omzet een boost te geven, is het geven van preventief advies. Wanneer een auto voor onderhoud bij jouw garage komt, is het namelijk erg eenvoudig om deze te controleren op mogelijke (andere) mankementen. Hierbij is het belangrijk om de nadruk te leggen op de onkosten die in de toekomst mogelijk gemaakt moeten worden. Wat dacht je bijvoorbeeld van het reinigen van onderdelen in plaats van vervangen of het reinigen van onderdelen om schade op de langere termijn te voorkomen? Hiermee bespaar je de klant een extra bezoek aan de garage en dus extra kosten. Het gevolg? Een tevreden klant én meer omzet!

 

Commercieel opleidingsplan

Waar sommigen echte natuurtalenten zijn als het aankomt op sales, kost het anderen veel moeite. Daarom heeft Automotive Academy een opleidingsplan ontwikkeld waarin jij in drie jaar tijd jezelf kunt ontwikkelen in commerciële vaardigheden: het ‘Commercieel opleidingsplan’. Hierin staat klantgerichtheid en de sturing daarop centraal. We zorgen bovendien dat je direct resultaat uit je opleiding behaalt. Resultaat in omzet en in rendement met een blijvend effect, zodat je voor de langere termijn succesvol blijft.


Deel deze pagina met je netwerk!